Movesocial integritetspolicy

Denna integritetspolicy uppdaterades senast den maj 7, 2024 och gäller för medborgare och lagligt permanent bosatta i Europeiska ekonomiska samarbetsområdet och Schweiz.

I den här sekretesspolicyn redogör vi för vad vi gör med de uppgifter som vi får om dig via https://www.movesocial.se. Vi rekommenderar att du läser denna redogörelse noggrant. Vid vår behandling följer vi kraven i lagstiftningen om skydd av personuppgifter. Det innebär bland annat att:

  • vi redogör tydligt för de syften för vilka vi behandlar personuppgifter. Detta gör vi genom denna integritetspolicy;
  • vi strävar efter att begränsa vår insamling av personuppgifter till endast de personuppgifter som krävs för legitima ändamål;
  • vi begär först ditt uttryckliga samtycke för att behandla dina personuppgifter i de fall som kräver ditt samtycke;
  • vi vidtar lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter och kräver detta även av de parter som behandlar personuppgifter för vår räkning;
  • vi respekterar din rätt att få tillgång till dina personuppgifter eller att få dem korrigerade eller raderade på din begäran.

Om du har några frågor eller vill veta exakt vilka uppgifter vi har om dig, vänligen kontakta oss.

1. Syfte, uppgifter och lagringsperiod

Vi kan samla in eller ta emot personlig information för ett antal syften som är kopplade till vår affärsverksamhet och som kan inkludera följande: (klicka för att expandera)

2. Cookies

För att ge de bästa upplevelserna använder vi och våra partners teknologier som cookies för att lagra och/eller komma åt enhetsinformation. Att samtycka till dessa tekniker gör det möjligt för oss och våra partners att behandla personuppgifter såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte ge sitt samtycke eller att återkalla samtycke kan påverka vissa egenskaper och funktioner negativt. För mer information om dessa teknologier och partners, se vår Cookiepolicy

3. Praxis för offentliggörande av uppgifter

Vi lämnar ut personuppgifter om vi är skyldiga att lämna ut dem enligt lag eller domstolsbeslut, som svar på ett brottsbekämpande organ, i den mån det är tillåtet enligt andra bestämmelser i lagen, för att tillhandahålla information eller för en utredning av en fråga som rör den allmänna säkerheten.

Om vår webbplats eller organisation tas över, säljs eller är inblandad i en sammanslagning eller ett förvärv kan dina uppgifter avslöjas för våra rådgivare och eventuella potentiella köpare och överlämnas till de nya ägarna.

Movesocial AB deltar i IAB Europe Transparency & Consent Framework och följer dess specifikationer och principer. Företaget använder Consent Management Platform med identifikationsnummer 332. 

Vi har ingått ett databehandlingsavtal med Google.

4. Säkerhet

Vi har åtagit oss att skydda personuppgifter. Vi vidtar lämpliga säkerhetsåtgärder för att begränsa missbruk av och obehörig åtkomst till personuppgifter. Detta säkerställer att endast nödvändiga personer har tillgång till dina uppgifter, att tillgången till uppgifterna är skyddad och att våra säkerhetsåtgärder regelbundet ses över.

5. Tredje-parts webbplatser

Denna integritetspolicy gäller inte för webbplatser från tredje-part som är anslutna via länkar på vår webbplats. Vi kan inte garantera att dessa tredje parter hanterar dina personuppgifter på ett tillförlitligt eller säkert sätt. Vi rekommenderar att du läser dessa webbplatsers integritetspolicy innan du använder dessa webbplatser.

6. Ändringar av denna integritetspolicy

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i denna integritetspolicy. Vi rekommenderar att du regelbundet läser denna integritetspolicy för att få kännedom om eventuella ändringar. Dessutom kommer vi att aktivt informera dig när det är möjligt.

7. Tillgång till och ändring av dina uppgifter

Om du har några frågor eller vill veta vilka personuppgifter vi har om dig, vänligen kontakta oss. Du kan kontakta oss genom att använda informationen nedan. Du har följande rättigheter:

  • Du har rätt att få veta varför dina personuppgifter behövs, vad som kommer att hända med dem och hur länge de kommer att sparas.
  • Rätt till tillgång: Du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter som vi känner till.
  • Rätt till rättelse: Du har rätt att komplettera, korrigera, få dina personuppgifter raderade eller blockerade när du vill.
  • Om du ger oss ditt samtycke till att behandla dina uppgifter har du rätt att återkalla detta samtycke och få dina personuppgifter raderade.
  • Rätt att överföra dina uppgifter: Du har rätt att begära ut alla dina personuppgifter från den personuppgiftsansvarige och överföra dem i sin helhet till en annan personuppgiftsansvarig.
  • Rätt att invända: Du kan invända mot behandlingen av dina uppgifter. Vi tar hänsyn till detta, om det inte finns motiverade skäl för behandlingen.

Se till att du alltid tydligt anger vem du är, så att vi kan vara säkra på att vi inte ändrar eller raderar uppgifter om fel person.

8. Automatiserat beslutsfattande

Vi fattar beslut på grundval av automatiserad behandling i frågor som kan få (betydande) konsekvenser för enskilda personer. Det är beslut som fattas av datorprogram eller system utan mänskligt inblandning.

Baserat på visat intresse av olika tjänster, så kan automatiska flöden skapas och anpassas för dig som besökare, för att just öka kundupplevelsen.

9. Inlämning av klagomål

Om du inte är nöjd med det sätt på vilket vi hanterar (ett klagomål om) behandlingen av dina personuppgifter har du rätt att lämna in ett klagomål till dataskyddsmyndigheten.

10. Dataskyddsombud

Vårt dataskyddsombud har registrerats hos dataskyddsmyndigheten i en EU-medlemsstat. Om du har några frågor eller önskemål om denna integritetspolicy eller om dataskyddsombudet kan du kontakta Karl Valeus Feldt, via movesocial.se eller karl@movesocial.se eller via telefon på 076-028 13 17

11. Kontaktuppgifter

Movesocial AB
Limhamns stationsväg 22, 216 47, Limhamn
Sverige
Webbplats: https://www.movesocial.se
E-post: info@movesocial.se
Telefonnummer: 076-028 13 17

12. Data Requests

För de vanligaste förfrågningarna erbjuder vi dig också möjligheten att använda vårt formulär för dataförfrågning

×

Bilaga

WooCommerce

This sample language includes the basics around what personal data your store may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your store will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.

We collect information about you during the checkout process on our store.

What we collect and store

While you visit our site, we’ll track:

  • Products you’ve viewed: we’ll use this to, for example, show you products you’ve recently viewed
  • Location, IP address and browser type: we’ll use this for purposes like estimating taxes and shipping
  • Shipping address: we’ll ask you to enter this so we can, for instance, estimate shipping before you place an order, and send you the order!

We’ll also use cookies to keep track of cart contents while you’re browsing our site.

Note: you may want to further detail your cookie policy, and link to that section from here.

When you purchase from us, we’ll ask you to provide information including your name, billing address, shipping address, email address, phone number, credit card/payment details and optional account information like username and password. We’ll use this information for purposes, such as, to:

  • Send you information about your account and order
  • Respond to your requests, including refunds and complaints
  • Process payments and prevent fraud
  • Set up your account for our store
  • Comply with any legal obligations we have, such as calculating taxes
  • Improve our store offerings
  • Send you marketing messages, if you choose to receive them

If you create an account, we will store your name, address, email and phone number, which will be used to populate the checkout for future orders.

We generally store information about you for as long as we need the information for the purposes for which we collect and use it, and we are not legally required to continue to keep it. For example, we will store order information for XXX years for tax and accounting purposes. This includes your name, email address and billing and shipping addresses.

We will also store comments or reviews, if you choose to leave them.

Who on our team has access

Members of our team have access to the information you provide us. For example, both Administrators and Shop Managers can access:

  • Order information like what was purchased, when it was purchased and where it should be sent, and
  • Customer information like your name, email address, and billing and shipping information.

Our team members have access to this information to help fulfill orders, process refunds and support you.

What we share with others

In this section you should list who you’re sharing data with, and for what purpose. This could include, but may not be limited to, analytics, marketing, payment gateways, shipping providers, and third party embeds.

We share information with third parties who help us provide our orders and store services to you; for example --

Payments

In this subsection you should list which third party payment processors you’re using to take payments on your store since these may handle customer data. We’ve included PayPal as an example, but you should remove this if you’re not using PayPal.

We accept payments through PayPal. When processing payments, some of your data will be passed to PayPal, including information required to process or support the payment, such as the purchase total and billing information.

Please see the PayPal Privacy Policy for more details.

WooCommerce

This sample language includes the basics around what personal data your store may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your store will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.

We collect information about you during the checkout process on our store.

What we collect and store

While you visit our site, we’ll track:

  • Products you’ve viewed: we’ll use this to, for example, show you products you’ve recently viewed
  • Location, IP address and browser type: we’ll use this for purposes like estimating taxes and shipping
  • Shipping address: we’ll ask you to enter this so we can, for instance, estimate shipping before you place an order, and send you the order!

We’ll also use cookies to keep track of cart contents while you’re browsing our site.

Note: you may want to further detail your cookie policy, and link to that section from here.

When you purchase from us, we’ll ask you to provide information including your name, billing address, shipping address, email address, phone number, credit card/payment details and optional account information like username and password. We’ll use this information for purposes, such as, to:

  • Send you information about your account and order
  • Respond to your requests, including refunds and complaints
  • Process payments and prevent fraud
  • Set up your account for our store
  • Comply with any legal obligations we have, such as calculating taxes
  • Improve our store offerings
  • Send you marketing messages, if you choose to receive them

If you create an account, we will store your name, address, email and phone number, which will be used to populate the checkout for future orders.

We generally store information about you for as long as we need the information for the purposes for which we collect and use it, and we are not legally required to continue to keep it. For example, we will store order information for XXX years for tax and accounting purposes. This includes your name, email address and billing and shipping addresses.

We will also store comments or reviews, if you choose to leave them.

Who on our team has access

Members of our team have access to the information you provide us. For example, both Administrators and Shop Managers can access:

  • Order information like what was purchased, when it was purchased and where it should be sent, and
  • Customer information like your name, email address, and billing and shipping information.

Our team members have access to this information to help fulfill orders, process refunds and support you.

What we share with others

In this section you should list who you’re sharing data with, and for what purpose. This could include, but may not be limited to, analytics, marketing, payment gateways, shipping providers, and third party embeds.

We share information with third parties who help us provide our orders and store services to you; for example --

Payments

In this subsection you should list which third party payment processors you’re using to take payments on your store since these may handle customer data. We’ve included PayPal as an example, but you should remove this if you’re not using PayPal.

We accept payments through PayPal. When processing payments, some of your data will be passed to PayPal, including information required to process or support the payment, such as the purchase total and billing information.

Please see the PayPal Privacy Policy for more details.

Klarna Payments for WooCommerce

När du lägger en beställning i butiken med Klarna Payments som den valda betalningsmetoden skickas information om din beställning (namn, pris, mängd, SKU) till Klarna tillsammans med din leverans- och fakturaadress. Klarna svarar med ett unikt transaktions-ID. Detta ID sparas sen tillsammans med din beställning i WooCommerce för framtida referenser.

Klarna Payments for WooCommerce

När du lägger en beställning i butiken med Klarna Payments som den valda betalningsmetoden skickas information om din beställning (namn, pris, mängd, SKU) till Klarna tillsammans med din leverans- och fakturaadress. Klarna svarar med ett unikt transaktions-ID. Detta ID sparas sen tillsammans med din beställning i WooCommerce för framtida referenser.