Nyhet: Sveriges mest erfarna Facebook-byrå visar...

Hur du ökar antal kunder, klienter och försäljning över förväntan genom att annonsera på Facebook

Över 2,6 miljarder användare besöker Facebook varje månad! Missa inte möjligheten att nå denna gigantiska marknad fylld med köpintresserade personer som spenderar som om de vore på en shoppingresa!

Uppdaterad: 12 maj 2024

Hej på dig som bygger eller utvecklar företag, 

Om du är intresserad av att upptäcka DET ultimata sättet att använda annonsera på Facebook för att generera försäljning likt ett kraftfullt vattenfall… likt Niagarafallen. 

Då kommer detta att vara ett av de mest inspirerande budskapet du någonsin tar del av.

Anledningen:

Under de två senaste åren har vårt team på Movesocial satsat över 800.000kr på Facebook-annonser…

Här kommer beviset:

Vi har gjort detta inom över 476 olika branscher och nischer.

Med hjälp av dessa 800.000 kronor har vi genererat 3.7 miljoner kronor i försäljning för våra klienter.

Allt genom annonser.

Och tänk på det, när du spenderar sådana summor på annonser – inom så många olika branscher – lär du dig mycket.

Om exakt vad som fungerar och vad som inte gör det.

Inte teoretiskt vad som fungerar.

Från några YouTube-videor och kurser.

Eller från någon guru med en massa ”teorier” som låtsas vara en ”expert”.

Nej.

Jag menar rakt-på-sak, beprövade metoder från fronten som omvandlar annonsering till lönsamhet.

Från ett team som vet vad det innebär att behöva göra annonskampanjer lönsamma – eftersom de har löner att betala.

Så här ser vi på att investera pengar i annonser – likt utforskare – vi skickar dem ut på upptäcktsfärd varje dag…

Och vi vill att de hittar guldet eller skatten och kommer hem igen, så att vi kan skicka ut fler av dem.

Och lyssna, om du har kört annonser under en tid så låter detta förmodligen bekant…

Varje gång du skalar upp dina vinstgivande kampanjer faller de ihop

ROAS sjunker som en sten…

CPL och CPA skjuter i höjden.

Och färre utforskare återvänder hem igen.

Tvingar ditt bankkonto på knä, som bönar om nåd.

Allt detta får dig att känna dig frustrerad och vilja skrika högt samt kasta din iPhone ut genom fönstret.

Så du drar ner på annonsutgifterna eftersom din ROI försvinner snabbare än en avlöning.

Detta innebär att du inte kan nå dina tillväxtmål och du ”normaliserar” denna nya nivå av försäljningstillväxt.

Istället för att vara där du verkligen vill vara. Du ger upp och tycker att det helt enkelt är för svårt.

Det är en rå och katastrofal process som styr dig in på banan att skapa ett genomsnittligt företag.

Men, vi har lite goda nyheter för dig…

Vi kommer att avslöja det snabbaste, enklaste och mest säkra sättet för dig att få så många kunder som möjligt med hjälp av Facebook-annonser.

Och ÄNTLIGEN nå eller till och med överträffa dina mest ambitiösa tillväxtmål.

Men, snälla, tro inte bara på vårt ord… Här är enkel matte…

4.7/5

4.7 baserat på omdömen

Bevis!

Det är historier som dessa som verkligen berör oss.

Okej, nog om det…

Låt oss fokusera på själva annonserna.

Mer exakt…

Hur man tar sin ads manager… och omvandlar den till en inspirerande plats…

4.7/5

4.7 baserat på omdömen

En plats där företag älskar och vill besöka år efter år

En plats där alla drömmar slår in:

Denna plats är inte bara en fantasi.

Den existerar.

Kom närmare. Hör här, låt mig guida dig dit.

Mer exakt, hur man kan öka annonsbudgeten till höjder och samtidigt behålla lönsamhet.

Så att du kan göra mer vinst och en lönsam tillväxt. 

Så att du kan unna dig ett och annat.

Som en ny modern Tesla och handkräm från Rituals… och ovanliga kombinationer av Nespresso kaffe. 

Självklart, vi kommer att avslöja det mest effektiva, enkla och tillförlitliga sättet för dig att attrahera så många kunder som möjligt med hjälp av Facebook-annonser.

Okej, förbered dig.

Nu kör vi…

4.7/5

4.7 baserat på omdömen

När det handlar om Facebook-annonser tänker alla fel!

Det första de koncentrerar sig på är bilden. 

De tänker från början… ”vi måste få den att sticka ut!” 

Och de begår det största misstaget inom reklam… 

De får sina annonser att se ut som annonser!

Lyssna noga när jag säger detta… 

Låt inte dina annonser se ut som annonser. 

Låt dem istället likna det innehåll som människor redan konsumerar på Facebook. 

Annars kommer du inte att kunna övervinna säljmotståndet, skepticismen och bryt igenom allt brus på plattformen… 

Som orsakas av alla andra annonser som ropar efter dina potentiella kunders uppmärksamhet. 

Det är på detta sätt vi ”retar pixeln”… Och Zuck belönar oss med bättre annonsutrymme. 

Bättre positionering i flödet. 

Lägre CPM:er… vilket resulterar i billigare trafik. 

Högre kvalitet på trafiken. 

Bättre köpare…. 

Och större avkastning på investeringen. 

Okej, nu… detta leder oss till steg 2….

Jesper Ljunggren
Jesper Ljunggren
Torctech AB - 5 Sep, 2022
Läs mer
Har jobbat med Movesocial i snart ett år och de har verkligen lyft Torctechs digitala ansikte utåt. Hög kunskapsnivå och duktiga på att fånga upp vad kunden vill ha, vilket säkert inte är lätt. Håller vad de lovar och får saker gjort. Kan varmt rekommendera Movesocial!

Algoritmen som Facebook använder är skicklig att träffa rätt

Mycket skicklig.

Låt den klara det själv.

(Tro mig, det kommer den att göra.)

Men de flesta människor kväver pixeln.

De blir helt besatta….

Måste vara mellan 34 och 37 år gammal.

Gift och har 1.4 barn.

Kör en Volvo V60 Electric.

Bor i Norra Skärrgården i Stockholm.

Gillar vaniljlatte med mandelmjölk och Benjamin Ingrosso.

Allvarligt, ta det lugnt.

Ge dem lite utrymme att jobba.

Deras algoritm vet var köparna finns… 

Och kommer att spåra dem åt dig.

Lita på mig. (Jag borde verkligen inte dela med mig av detta för så lite pengar *host host* gratis!).

Men vänta. 

Jag är inte färdig ännu.

Här är det som fattas i ekvationen...

Det är den magiska ingrediensen. 

Allt handlar om vilka ord du väljer i dina annonser. 

Det är sant. 

Texten. 

När du har de rätta orden blir allt billigare. 

Ofta betydligt billigare. 

CPM:erna blir otroligt mycket lägre. 

Dina kostnader per klick minskar. 

Leads blir mer prisvärda. 

Och som en konsekvens… 

Blir kostnaden för att skaffa en kund lägre. 

MYCKET lägre. 

Och du tjänar mycket mer pengar. 

När det kommer till orden. 

Håll det enkelt och använd korta meningar. 

En tanke per mening så att det är lätt att förstå. 

Använd inte ord som får folk att grubbla. 

Hur lång bör din annons-text vara? 

Det är LÅNG text som gäller för att lyckas. 

Så länge den är engagerande, naturligtvis. 

Men den får inte vara lång bara för att vara lång! 

Det räcker inte. 

Fokusera på att vara unik. 

Ovanlig. 

Och så DRAMATISK som möjligt! 

För dina annonser måste konkurrera med videor på katter som masserar andra katter… 

Och…

4.7/5

4.7 baserat på omdömen

Personer som gör cinnamon challenge och high-five:ar okända

Det är en vild och otämjd värld där ute.

En intensiv kamp om uppmärksamhet pågår.

Du måste sticka ut för att inte försvinna i mängden.

Självklart kommer det troll, men ingen rodnad utan smärta.

Vad många inte förstår är att…

Om man inte använder rätt psykologi kan man inte heller använda rätt ord.

Men… om du följer dessa steg kommer dina annonser att sälja otroligt bra.

Innan du invänder med…

”Men mitt företag är unikt och detta fungerar inte för mig”.

Tänk på att vi har lyckats med detta inom över 476 olika branscher…

Och genererat 3,7 miljoner kronor i försäljning för våra klienter.

Detta fungerar utmärkt för alla sorters produkter och tjänster.

Oberoende av prisklass.

Och inom alla nischer.

Detta leder oss till det avslutande steget.

Dessa smarta taktiker är bara några av de metoder vi använder för att snabbt och radikalt öka försäljningen åt våra klienter.

Men kom ihåg, detta är bara ett urval av de strategier vi använder för att fylla företag med kunder genom Facebook-annonser.

Vill du se hela uppsättningen?

Då har vi några bra nyheter för dig…

Vi har nyligen sammanställt en exklusiv, kostnadsfri rapport som avslöjar…

Hur du till sist löser dina utmaningar med Facebook Ads och verkligen får din försäljning att skjuta i höjden över alla förväntningar!

Vi har nyligen öppnat upp för att välkomna nya klienter igen, och om du läser detta betyder det sannolikt att vi fortfarande har ett par platser lediga.

Under maj månad erbjuder vi företag i Sverige kostnadsfria 30-minuters strategimöten.

I detta möte kommer vi att visa dig hur du kan få din försäljning att ta fart som aldrig förr med hjälp av Facebook-annonser.

Men jag vill vara tydlig här.

Det här är inte bara ytterligare en ”strategisession” (*host* säljpresentation) med någon försäljare… som inte har någon aning om hur man hanterar annonser.

Nej.

Inte heller är det en aggressiv försäljningspitch som utger sig för att vara en strategisession.

I vilket fall som helst kan du läsa mer om vad som ingår i samtalet här.

Men platserna håller på att ta slut för maj.

Så klicka här.

4.7/5

4.7 baserat på omdömen

P.S. Så här är det… Efter att ha investerat över 800 000 kronor i Facebook-reklam har vi noggrant undersökt varje aspekt, prövat varje metod, ”trick”, auktionsstrategi och finjusterat alla parametrar i Ads Manager som kan bidra till en ökning av resultaten.

Det stämmer.

Om det fanns minsta aning om en Facebook-annonseringsmetod, även på andra sidan planeten, har vi spårat den och testat den.

Om det fanns någon specialist som hävdade sig vara en skicklig medieköpare i någon sida av världen, har vi redan testat de.

Om det fanns minsta gnutta av en hemlig annonsplan NÅGONSTANS, har vi provat den.

Vår expertis inom vårt team är ENORM!

Ett lag av medieköps- och copywriting-specialister… redo att tackla ditt företag, din marknad och dina konkurrenter. Och vi spelar för att vinna.

Så du kanske undrar varför vi gör detta?

Nåväl, vi tror att du kommer att bli så imponerad av strategin vi skapar, att du KANSKE vill bli en kund för att låta vårt team implementera denna plan åt dig.

Och om inte, det är helt okej, inga hårdnackade känslor – du får fortfarande en fantastisk taktik, som vi bokstavligen tar betalt 22 500kr per timme för.

Under samtalet får du en helt egen anpassad genomgång av vårt unika system för att snabbt växa företag…

Vi hörs snart.

Några frågor?

Om du vill förstärka din försäljning och optimera din avkastning, står Movesocial redo att bistå med våra banbrytande strategier för Facebook-annonsering.

Facebook är ett av de mest effektiva forumen för att marknadsföra ditt företag, och hos Movesocial fokuserar vi på att utforma annonser som främjar lönsam expansion och engagerar fler av dina mest attraktiva kunder.

Konkurrensen på Facebook-annonseringsmarknaden kan vara intensiv, men vi skiljer oss från andra företag genom att koncentrera oss på att utveckla annonser som inte bara ger ditt varumärke synlighet, utan även skapar långvariga kundrelationer.

Våra metoder har faktiskt hjälpt ett stort antal klienter att dubbla och i vissa fall tredubbla sina intäkter tack vare den mängd leads som genererats från deras Facebook-kampanjer.

Facebook-annonsering är otvivelaktigt framtidens marknadsföring och blir det främsta sättet att attrahera nya kunder och behålla befintliga. Om du vill att ditt företag ska vara i framkant när det gäller att etablera en stark närvaro på sociala medier, står Movesocial till tjänst för att lotsa dig.

Movesocial är en framstående byrå inom Facebook-annonsering och har assisterat en mängd svenska varumärken att utöka sin sociala räckvidd och öka lönsamheten.

Nuförtiden är Facebook-annonsering ett ovärderligt redskap för alla slags företag, oavsett om du verkar inom e-handel, B2B eller B2C. Facebook-marknadsföring är dessutom utmärkt för att stärka ditt varumärke, höja kundkännedom och bygga tillit mellan dig och konsumenten.

När du blir en del av Movesocial och blir tilldelad ditt egna team så kommer vi även att dela med oss av de fantastiska tips och knep som vi samlat på oss genom åren, så att du kan få ut mesta möjliga av varje investerad annonskrona.

Stämmer det verkligen att stenar faller ner mot marken? 

Hör här, de som hävdar att Facebook-annonser inte funkar… är någon som antingen inte har någon insikt i hur man hanterar Facebook Ads, eller de har blivit svikna av att arbeta med en medioker byrå eller marknadsförare.

När det utförs på rätt sätt kan Facebook-annonser vara den mest effektiva plattformen för att generera intresse och attrahera kunder över hela jorden.

Som en källa för opåverkad trafik kan företag nå ut till miljarder människor som kanske aldrig tidigare stött på ditt företag.

Nyckeln ligger i Facebook-pixeln, som utan tvekan är en av de mest sofistikerade digitala marknadsföringsalgoritmerna i världen, om inte den mest avancerade. Pixeln använder sig av artificiell intelligens för att samla data om användare som köper dina varor, laddar ner dina e-böcker och deltar i din försäljningsprocess, för att sedan använda den datan för att identifiera fler intresserade prospekts som liknar de som redan har engagerat sig med ditt företag.

Genom att effektivt använda sig av direkt respons-texter, slående kreativa inslag, systematiska kampanjstrukturer och obevekliga optimeringar, dominerar Facebook den digitala marknadsföringsvärlden och förblir den mest framgångsrika plattformen för kundanskaffning på jorden, tillsammans med Google.

Så här ser vi på det:

När du väljer att anställa internt tar du in en individ med en specifik kompetens för att hantera en av de mest invecklade uppgifterna: Facebook-marknadsföring. Visserligen kan du detaljstyra dem i stor utsträckning, men när den anställde lämnar ditt företag måste du börja om från scratch.

När du däremot anlitar en byrå tar du in ett helt team av specialister med en variation av färdigheter inom otaliga nischer, samt samlad erfarenhet av att hantera Facebook-annonser. Hos Movesocial är vi inriktade på processer, vilket innebär att våra metoder kan tillämpas på alla företag inom vilken bransch som helst. Våra beprövade strategier har återkommande gett våra kunder en avkastning som överträffar förväntningarna.

Hur långt är ett snöre? Kostnaden för Facebook-annonsering varierar för varje företag. Priset du kommer att betala beror på följande aspekter:

  • Marknadens omfattning (Om det finns 10 000 personer på din marknad i jämförelse med 10 000 000 kommer dina annonskostnader att skilja sig)
  • Affärsmål (Om du siktar på att få 10 leads per dag i jämförelse med 50 leads per dag kommer dina annonskostnader att skilja sig)
  • Konkurrensnivån på marknaden (Om din marknad är överfylld med konkurrenter som erbjuder en tjänst/produkt till likvärdiga priser jämfört med en marknad med få konkurrenter kommer dina annonskostnader att skilja sig)

 

Faktum är att vi inte behandlar något företag med ett standardpris. I stället anpassar vi varje kampanjförslag noggrant utifrån all tillgänglig forskning och information. Våra priser baseras på alla detaljer och specifika krav för din verksamhet och nisch. Var på din vakt om en byrå hävdar att Facebook-annonser kostar X belopp, eftersom det är troligt att de inte förstår vad som verkligen krävs för att lyckas på denna plattform.

Vi har haft större framgångar inom fler branscher än de flesta byråer runt om i Norden. Varför? Det beror på att allt vi gör grundar sig på processer, som stöds av konkreta data.

Allt vi gör för våra kunder bygger på exakt samma insikter, teorier och processer som vi använder för vår egen marknadsföring som byrå. Det finns så många ”experter” där ute som uppmanar dig att använda Facebook-annonser, men de kör inte ens annonser själva. Vårt team av Facebook-specialister är bland de mest begåvade i världen, och vi är så säkra på att vi kan växa ditt företag genom Facebook att vi till och med erbjuder en förbättringsgaranti på 30%.

Försök hitta en annan byrå som är beredd att sätta sitt rykte på spel om de inte överträffar dina nuvarande resultat. Det säger en hel del.

Den bästa strategin för marknadsföring på Facebook är en som anpassas efter din specifika målgrupp och skräddarsys specifikt för ditt företag. Det finns ingen universallösning här.

Varje företag fungerar på olika sätt, med olika erbjudanden, möjligheter och USP (Unique Selling Point). Ännu viktigare är dock att veta vilka din målgrupp är. Identifiera deras problem, förhoppningar och drömmar samt deras ideala situation. Var befinner de sig i köparresan (har de precis börjat leta efter en lösning på deras problem, eller är de helt omedvetna om att en lösning existerar)?

Tänk på det så här; alla försöker flytta sig från sitt nuvarande ovetande tillstånd till en ideal situation. Vad är det ditt företag gör som gör det möjligt för dina potentiella kunder att nå det ideala tillståndet? Hur bör du positionera dig då?

När du förstår att din marknad är allt, kan du tänka på hur du positionerar ditt företag och ditt erbjudande på Facebook.

Det hänger på ett par faktorer. Exempelvis; om du redan driver trafik till din Shopify-sida för en e-handelsverksamhet och har en sund konverteringsgrad, kanske vi inte behöver göra några förändringar. Däremot, om vi föreslår vissa förbättringar (som att öka sidans laddningshastighet eller utöka innehållet) som kan förbättra din webbplats effektivitet, skulle du nog vilja genomföra dessa ändringar, eller hur?

När det gäller leadsgenereringskampanjer kommer vi att utforma en säljtratt som inkluderar landningssidor för Facebook-trafiken, så vi behöver inte ändra din webbplats. Även här kan vi erbjuda råd som bidrar till att förbättra kampanjens resultat.

Vi har genomfört extremt framgångsrika kampanjer för företag av alla storlekar inom över 467 branscher, så vi är mycket övertygade om att de flesta företag är lämpliga att marknadsföra på Facebook.

Observera att Facebook tillämpar strikta riktlinjer för vissa branscher. Dessa riktlinjer kan hittas här: https://www.facebook.com/policies/ads/.

I motsats till Google, som grundar sig på kostnad per klick (CPC), faktureras Facebook-annonser utifrån kostnad per 1 000 exponeringar (kallad CPM). CPM fastställs av Facebook baserat på flera olika faktorer. Dessa innefattar antalet konkurrenter inom din annonssektor, omfattningen av din målgrupp och den typ av annonsinnehåll och kreativa inslag som används. Det mest effektiva sättet att beskriva Facebooks kostnader är genom att gå igenom ett exempel: Anta att Facebook bestämmer CPM för din kampanj till 150kr. Det betyder att för varje 1 000 exponeringar kommer det att kosta dig 150kr.

Om vår klickfrekvens är 1% (CTR) betyder det att vi får 10 klick för varje 1 000 exponeringar till en kostnad per klick på 15kr (150kr spenderat/10 klick = 15kr CPC).

Om konverteringsfrekvensen på vår landningssida är 10% får vi 1 lead för varje 10 klick till en kostnad per lead på 150kr (150kr spenderat, 10 klick, 1 lead = 150kr CPL).

Med detta exempel i åtanke, låt oss säga att din månatliga annonsbudget var 10 000kr och vårt genomsnittliga CPL var 150kr. Det innebär att du får totalt 66 leads per månad. Vad skulle det innebära för ditt företag?

Det finns flera faktorer som utgör en framgångsrik Facebook-annons. Dessa inkluderar:

Copywriting – processen att skriva direkt säljande för att framkalla en reaktion från läsaren.

Kreativa inslag – förmågan att skapa engagerande och uppmärksamhetsväckande element som fångar publikens intresse.

Kampanjbygge – processen att bygga en strategisk ”tratt” inom Facebooks plattform.

Målgruppsinriktning – förmågan att identifiera marknader och målgrupper som leder till hög prestanda.

Erbjudande – förmågan att skapa ett värdeerbjudande på ett sätt som uppmuntrar läsaren att agera.

Konverteringsgrad – procentandelen av konverteringar som sker från den trafik som genereras av Facebook.

Andra viktiga element inkluderar annonssamstämmighet, rubriker, inledningar, referenser, omdömen, innehåll som skapats av användare med mera.

Facebook kan beskrivas som en KALL trafikkälla, medan Google är en ’varm’ eller ’het’ trafikkälla. Vad som gör Google till en ’varm’ eller ’het’ trafikkälla är att dina potentiella kunder aktivt söker efter en produkt eller lösning till deras problem. De är därmed förvärmade och kräver mindre övertygelse för att agera.

Däremot är Facebook en ”kall” trafikkälla eftersom vi riktar våra annonser till en grupp av potentiella kunder som kanske eller kanske inte tidigare har hört talas om ditt varumärke.

Du kanske undrar varför man skulle välja en kall trafikkälla istället för en varm. Detta beror på att Facebook har en enorm skalbarhet. När vi samlar in data genom vår Facebook-pixel om din målgrupp, kan vi identifiera människor som vill eller behöver din produkt eller tjänst. Vi ökar sedan budgeten för din kampanj, ökar räckvidden, ökar klickfrekvensen, samlar in fler leads och genererar fler försäljningar. Det är helt enkelt en fråga om matematik.

Om Facebook-marknadsföring görs på rätt sätt fungerar det för majoriteten av företag. Som vi tidigare nämnt har vi arbetat med företag inom över 476 nischer, så vi vet hur man gör jobbet (så länge ditt företag inte går emot Facebooks policys).

Observera att Facebook har några strikta policys för vissa branscher. Du kan hitta dem här: https://www.facebook.com/policies/ads/.

Vet inte vart du ska börja?
Ansök om ett strategisamtal