På ett år gick EL13R från en begränsad digital närvaro till att bli en branschledare – med en strategi som driver tillväxt och öppnar dörrar för framtiden.
Kategori
Leads, B2B
Bransch
Elinstallationer till företag
Resultatet
Ökat intäkterna med 70 Mkr
Tjänster
Agency, webbutveckling, Content Creation, Strategi
EL13R är experter på elinstallationer och har vuxit snabbt de senaste året. Men deras digitala närvaro hängde inte med. Hemsidan var föråldrad och LinkedIn-inläggen dök upp lite då och då. Målet var då att inte längre själva gissa sig fram till vad som fungerade eller själva som elektriker arbeta med marknadsföringen. Istället fokusera på deras kärnverksamhet, vilket de kan bäst.
Tidigare försök att jobba med andra marknadsföringsbyråer gav inte mycket resultat. EL13R behövde hjälp av någon som verkligen förstod dem och deras mål.
Det var där Movesocial kom in. Vårt uppdrag? Att skapa en strategi som gör EL13R synliga online, lockar nya kunder och stärka deras varumärke. Målet? Att hjälpa dem bli bäst, både på och utanför nätet!
När vi började samarbeta med EL13R var vårt uppdrag klart, skapa en strategi som gör dem synliga online och stärker deras position som ledande inom avancerade elinstallationer. Vi fick i uppdrag att arbeta med strategin för sedan också utföra de kommande följande aktiviteterna. Men för att komma dit behövdes en plan som verkligen funkar – och som är enkel att följa.
Vi började med ett uppstartsmöte där vi lyssnade på EL13R:s mål och behov. Tillsammans bestämde vi oss för att satsa på fyra viktiga områden: en ny hemsida, starkare organisk närvaro med hjälp av SEO, en stark LinkedIn-strategi som når B2B målgruppen och smarta annonser för att dra in fler kunder, samtidigt som vi stärker varumärket.
Så här gjorde vi det:
Hela processen handlade om att kombinera smart strategi med praktiska lösningar. Resultatet? EL13R har inte bara blivit mer synliga, vi har lagt grunden för en digital närvaro som kommer fortsätta leverera framgång framöver.
Resultatet blev en total ökning på 70 miljoner kronor under första 12 månaderna av vårt samarbete jämfört med förre gående år. Från 30 miljoner kronor till över 100 miljoner kronor i omsättning.
Samarbetet med EL13R har inte bara förändrat deras digitala närvaro – det har lagt en stadig grund för deras framtida tillväxt. Idag attraherar EL13R stora partners som E.ON, KGK och eways. Genom att kombinera strategi, kreativitet och teknik har vi hjälpt dem att bli starkare än någonsin.
Här är några av höjdpunkterna:
Framtiden ser ljus ut
Vårt arbete med EL13R är bara början. Vi fortsätter att optimera deras marknadsföring med ännu bättre SEO, genomslag på SoMe med fler engagerande LinkedIn-inlägg och smart leadsgenerering via både betalda och organiska kanaler. Målet är tydligt: att fortsätta skapa framgång – idag, imorgon och långt framöver.
Vi använder cookies för att förbättra din surfupplevelse, visa personligt anpassade annonser eller innehåll och analysera vår trafik. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till vår användning av cookies. Integritetspolicy.